Welkom bij de challenge Unlock YourSelf

De periode van corona is helaas nog niet voorbij. Nu zitten we midden in de lockdown.
Het gaat op allerlei manieren onder onze huid zitten. De beperkingen, het heeft effect op ons allemaal.

Daarom dit initiatief. Om Gezond Bezig te zijn, voor ons lichaam, geest en hart!
Het belang van bewegen, ontspannen en onthaasten.

Wandelen is de haast uit je hoofd halen
En kijken wat er overblijft.

Jij hebt je aangemeld voor de challenge Unlock YourSelf:

☺ Elke dag doe jij een activiteit waarin aandacht centraal staat.

☺ 4 x per week ga je naar buiten en gebruik je de opname van de wandeling. De andere dagen
doe je thuis een meditatie en beweegoefening of een andere opdracht.

☺ Minimaal twee x per week maak je een foto van een activiteit en post je die op social media;  Facebook / Instagram / LinkedIn met #unlockyourself, #MySerenity.

☺ Maak er een leuke foto van, om aan te tonen dat je werkelijk ook mee doet.

☺ En heb je de challenge volbracht, dan krijg je na 4 weken, een cadeau in je mail. 10% korting op een training vanuit MySerenity.

 

Elke week komt op deze pagina een update. Zodat jij weet wat je kunt doen per week.
Heb jij je net aangemeld, begin dan bij week 1.

Week 1: kom in beweging

Dag 1; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 2; Neem de tijd om 30 minuten te mediteren en de beweegoefening te doen.

Dag 3; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 4; Neem de tijd om 30 minuten aandacht te geven aan een huishoudelijke taak. Ja die hoort er ook bij, maar is beter om dat met een glimlach op je gezicht te doen en met aandacht, dan met chagrijn.

Dag 5; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 6; Neem de tijd om samen met een persoon een wandeling te gaan maken om te genieten.

Dag 7; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

En wil je nog meer bewegen?

  • Voordat je op staat uit bed, blijf nog even liggen. En stretch 1 voor 1 je benen.
  • Draai rustig je schouders een aantal keren.
  • Ga planken, elke dag 1 minuut, op onderarmen en tenen. De rest is zo recht als een plank. En als dit te makkelijk voor je is… doe het dan 2 minuten of 5 minuten. Je kunt het steeds wat langer maken.
  • Doe een beweging die jij graag doet.

Filmpjes bij week 1:
Op het kanaal van MySerenity.

De allereerste wandeling: https://youtu.be/TZuprOEQxjk

voor de wandelingen: https://youtu.be/01XXL8PxmZs

De meditatie: https://youtu.be/48l6-t2dwtk

De beweegoefening: https://youtu.be/GwlVtJE2uJo

 

Week 2: In contact
Dag 1; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 2; Neem de tijd om 30 minuten te mediteren en de beweegoefening te doen.

Dag 3; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 4; Neem de tijd om 30 minuten echt met je volle aandacht een spel te doen, samen met iemand of met het hele gezin. Bv een gezelschapsspel, of juist iets anders, hints, of pictonairy. Als je kleine kinderen hebt, bouw een hut onder de tafel. En doe daar een spelletje, of ga er knutselen.

Dag 5; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 6; Neem de tijd om iets lekkers te gaan bakken. En eet het daarna natuurlijk met alle aandacht, vanuit je zintuigen, op. Ervaar het volledig; kijk, voel, ruik, luister en proef wat voor lekkers je hebt gemaakt.

Dag 7; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Wil je meer in contact komen;

  • Neem elke dag tijd om met je aandacht bij de adem te zijn. Al is het maar 1 minuut. Hier is een mooi filmpje over. https://www.youtube.com/watch?v=F6eFFCi12v8
  • Voel hoe je zit, of staat. Als je in gesprek bent met anderen, verliezen we vaak het contact met onszelf. Voel dan het contact van je rug tegen de leuning, of je voeten op de vloer. Hoor jezelf praten, of hummen. Observeer ook jouw gedachten, wil je al reageren, als de ander praat. Ben je bang om wat te vergeten, luister je dan nog steeds naar de ander?
  • Geef af en toe aandacht aan hoe het met je gaat. De 3 minuten ademruimte is daar een mooie oefening voor. Kijk hier voor de 3 minuten ademmeditatie, en luister.

Filmpjes bij week 2: 
Op het kanaal van MySerenity.

Voor de wandelingen: https://youtu.be/WsAd5N8wN-M

De meditatie: https://youtu.be/AFoFWdPoj6s

De beweegoefening: https://youtu.be/ICXHDHqbSZs

 

Week 3; Open

Dag 1; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 2; Neem de tijd om 30 minuten te mediteren en de beweegoefening te doen.

Dag 3; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 4; Denk eens terug aan wat jij vroeger deed als kind. En neem dan minimaal 30 minuten de tijd om dat te gaan doen. Bv verstoppertje, gezelschapsspel, tekenen, zingen, dansen.

Dag 5; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 6; Zet je favoriete muziek op. Zorg ervoor dat je hard mee kunt zingen of flink kunt dansen. Geef je helemaal, open je hart en geniet!

Dag 7; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Wil je nog meer openen, toelaten en verwelkomen:

  • Neem eens de tijd om 10 minuten niets te doen. En dan volledig open te staan voor dat wat er is, wat komt. Je hoeft er dan ook niets mee te doen. Je ontvangt zonder te reageren. Je bent en blijft stil.
  • Plan deze week iets totaal onverwachts. Ga iets doen wat je altijd al had willen doen maar niet durfde, of de tijd er nooit voor nam. Iets wat jou als mens laat groeien. Misschien is het zelfs iets heel kleins, als bijvoorbeeld benoemen hoe jij in je relatie staat. Gewoon hardop uitspreken.
  • En wanneer het je allemaal te veel wordt, maak dan gebruik van de HART ademruimte.

Filmpjes bij week 3: 
Op het kanaal van MySerenity.

Voor de wandelingen: https://youtu.be/RXf-dde60So

meditatie: https://youtu.be/_8Rbt3KuNZE

De beweegoefening: https://youtu.be/T7FKPZiG8sc

 

Week 4: Voel je intuïtie

Dag 1; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 2; Neem de tijd om 30 minuten te mediteren en de beweegoefening te doen.

Dag 3; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 4; Ga wandelen met iemand, gewoon om te genieten.

Dag 5; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Dag 6; Koop een lekkere douchegel of badschuim. En neem een lange douche of bad en verwen jezelf. Verzorg jezelf, eventueel met een extra lekker maskertje erachter aan. Of laat je masseren. Voel en geef aandacht aan je lijf.

Dag 7; Ga naar buiten, maak een wandeling van 1 uur. Gebruik hiervoor de opname.

Extra oefening voor deze week!
Ga met iemand in gesprek om te vertellen wat het met jou doet om elke dag op jouw manier voor jezelf te zorgen.

Wil je nog wat extra oefeningen doen:
• Elke ochtend, als je wakker wordt. Breng dan de aandacht naar de adem. Zet je voetzolen tegen elkaar aan en laat je knieën zover mogelijk zakken. Adem diep vanuit je buik. Probeer bij elke uitademing nog wat dieper je benen te laten zakken. Adem naar de spanning in je heupen en liezen. Ontspan je spieren, laat ze los.
• Dans. Zet elke dag een favoriet nummer op en dans. Beweeg op jouw manier op het ritme van de muziek.
• Dans terwijl je loopt. Beweeg soepel vanuit je heupen. Laat je energie stromen.

Filmpjes bij week 4: 
Op het kanaal van MySerenity.

Voor de wandelingen: https://youtu.be/E6F3HCkeRK8

meditatie: https://youtu.be/x2oME7HwJoA

De beweegoefening: https://youtu.be/6N3sBdH5KfQ

De filmpjes staan allemaal op youtube.
Om je MB’s te besparen lees dan hier hoe je ze offline kunt bekijken/ beluisteren.
https://support.google.com/youtube/answer/6141269?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

Ik wens je veel plezier!
Namasté.

Met warme groet,
Laila Visser

× Waarmee kan ik je helpen?