Herken je dit?
Na een boswandeling is je hoofd leger, heb je meer energie, ervaar je minder onrust en ben je vaak positiever gestemd.

De natuurlijke omgeving van het bos blijkt op diverse niveaus een helende uitwerking te hebben op ons welzijn. De natuur biedt ons gratis en voor niets een tegengif voor de gevolgen van moderne kwalen als stress, overprikkeling en lusteloosheid.

Ruisende bladeren, een druppel op je wang, de geur van bloemen.
De Japanners noemen het shinrin-yoku oftewel bosbaden: je onderdompelen in de natuur.

Graag wil ik je enthousiast maken om eens wat vaker het bos op te zoeken of te gaan wandelen.

Deze meditatieve manier van wandelen is de wereld aan het veroveren, omdat het een goed middel is gebleken om stress te verlagen en je gezondheid te verbeteren. Dat wandelen goed voor je is weten we al lang, toch? Er is inderdaad niks mis met een stevige wandeling maar dit is toch wat anders.

Tijdens het bosbaden of meditatief wandelen vertraag je bewust en neem je de natuurlijke omgeving met zo veel mogelijk zintuigen waar. Met al zijn
geuren, kleuren, vormen en geluiden helpt het bos je verbinding met de natuur te versterken en je gezondheid te verbeteren.

Uit onderzoek blijkt dat het zijn in de natuur ertoe kan leiden dat de bloeddruk en hartslag daalt, angststoornissen en depressies verminderen, de cognitieve
vermogens verbeteren en creativiteit wordt vergroot.  Sommige (naald)bomen helpen zelfs ons immuunsysteem te activeren. Doordat je lichaam en geest ontspannen in de natuur, ontstaat er op een dieper niveau ruimte voor verwondering en inzicht. Naarmate je vaker en langer in het bos bent, zul je merken dat de natuur je onbewust van alles meegeeft en dat je tot meer inzicht en tot jezelf kunt komen.

Jouw stap naar meer energie, plezier & innerlijke rust

Ervaar jij veel stress, heb je een vol hoofd wat maar niet tot rust komt (een hoge werkdruk?), kom je niet toe aan sporten of neem je geen pauzes op je werk?
Ga dan eens wat vaker de natuur in.

Doe je dit liever niet alleen, wil je dit met je collega’s doen of heb je een stok achter de deur nodig om eruit te gaan? Dan kun je mee doen met een Mind-Walk training.

Mind-Walk is meditatief wandelen met bewegingen uit yoga/qi gong en oefeningen die gericht zijn op de adem, ontspanning en zintuigen.

Het zorgt voor balans in spanning en ontspanning, doen en zijn, je gaat meer ruimte voor jezelf ervaren. Zowel fysiek als mentaal. Het gaat om aandacht, beweging en ademhaling. Om plezier en ontspanning. Om jou!

Onthaasten, ontspannen en ont-moeten van jezelf

Wandel mee in de natuur en je wordt fitter, rustiger en gaat meer genieten. Kortom het is gezond voor lichaam en geest!
Dompel jezelf onder in de natuur, wandel alleen, samen of sluit aan bij een mind-walk training.

Mind-Walk is ook een mooie manier voor bedrijven, om te werken aan de gezondheid van de medewerkers.

Wil je meer informatie of je aanmelden mail dan naar laila@myserenity.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *