Herken overprikkeling bij jezelf en bij je kind!

Of op het werk bij een cliënt.

 

We horen en zeggen het steeds vaker “ik ben overprikkeld”.

Wat zijn prikkels nu precies? En via welke zintuigen kan je dat ervaren?

Wat is dat nou overprikkeld zijn en hoe ziet dat er voor jou uit?!

Is dat voor iedereen hetzelfde of werkt het bij ieder individu weer anders.

 

Wat is overprikkeling?

Hoe zie dat er eigenlijk uit en misschien nog wel belangrijker hoe kun je het omdraaien zodat je gaat ontprikkelen ipv overprikkelen!

Het gave van deze workshop is dat je inzicht krijgt in wat overprikkeling is. Je gaat het bij jezelf en anderen herkennen en je krijgt ook nog tools hoe je samen aan de slag kan gaan om te leren overprikkeling te herkennen en te voorkomen.

Win win dus!

 

Ben jij ook toe aan meer rust in je hoofd?

Misschien herken je je in 1 van onderstaande situaties:

  • Je schiet ineens flink uit je slof en je loopt te schreeuwen. Je herkent jezelf niet meer. Na afloop heb je spijt en schaam je je voor je gedrag.
  • Het geluid van je telefoon blijft maar rammelen en je hebt het idee dat je op alle berichtjes moet reageren.
  • Je slaat je pauzes op je werk over, zodat je eerder naar huis kan om op tijd het eten op tafel te hebben voordat de kinderen moeten gaan sporten.⁠
  • Zodra je je ogen opendoet denk je aan de waslijst van taken die er op je liggen te wachten.⁠
  • Je bent voor iedereen aan het zorgen, maar niemand ziet waar jij behoefte aan hebt.⁠
  • Je hoofd zit zo vol, dat je niks meer kunt onthouden. Je vergeet de ene afspraak na de andere.⁠
  • Als iemand vraagt hoe het gaat, voel je de tranen al opkomen.⁠
  • Het lukt je maar moeilijk om te genieten van de dingen die om je heen gebeuren.
  • Je voelt je uitgeblust en gestrest.

Grote kans dat je overprikkeld bent!

 

 

Margje Claasen en Laila Visser geven uitleg:

– over hoe prikkelverwerking en overprikkeling werkt,
– herkennen van signalen bij jezelf en de ander,
– hoe je hier het beste mee om kan gaan.

Herken de signalen

Om te weten wat je kunt doen om beter in je vel te zitten, is het belangrijk om te herkennen en te weten waar overprikkeling vandaan komt en dat je van jezelf leert wanneer je overprikkeld bent. Als je dat weet kan je actief iets gaan doen om te ontprikkelen.

Na afloop van de workshop heb je inzicht in hoe overprikkeling werkt bij jezelf of bij een ander. En ga je met tools naar huis hoe je voor ontprikkeling kunt zorgen.  Ja, ik wil rust!

Voordelen

  • Je leert je eigen gevoeligheid kennen en leert waarom het zo werkt.
  • Je krijgt inzicht op welke punten jij of je kind snel overprikkelt raakt.
  • Je leert wat de impact van je gedachten kunnen zijn.
  • Je leert luisteren naar je lichaam.
  • Je leert wat je kan doen om overprikkeling te voorkomen.
  • Je leert wat je zelf kan doen om tot rust te komen als je overprikkelt bent, en ook hoe jij je kind hierbij kan ondersteunen.

Start nu!

En meld jezelf aan voor de workshop Herken overprikkeling.

Datum: vrijdag 7 oktober.
Tijd: 13.00-17.00 uur.
Locatie: De Buitengaander, Westerhoven.
Investering: 65,-.

Ja, ik meld me aan voor deze workshop!

 

Voor welke workshop geef jij je op?
Op welke datum?
× Waarmee kan ik je helpen?