In de haast van alledag, gaan we maar door en weten we vaak niet hoe het gaat met onszelf. We staan hier zelfs niet bij stil.
Er is een mooie korte werkwijze die je hierbij kan helpen en die heet;  ‘Stop, Ontspan, Kijk’.
Ook helpt deze werkwijze ons in moeilijke of lastige situaties, als we overspoelt raken door emoties of iets vervelends ervaren.

Stop, ontspan en kijk hoe het met je gaat.

Dit kan je zelf doen:

  1. Stop bewust met wat je aan het doen bent.
  2. Ontspan, adem eens diep in en uit. Laat je lichaam zacht worden.
  3. Geef aandacht aan de gedachten, de emoties en je lichaam. Merk op en laat alles wat er is nu zijn. Je wilt verkennen hoe het met je gaat, je observeert en doet er niets mee.
  4. Geef dan aandacht aan de adem. Voel hoe je in en uit ademt, voel de beweging van binnenuit.
  5. Breidt je aandacht van de adem verder uit naar je lichaam als een geheel.
  6. Geef ook aandacht aan je gezicht, ontspan. En plaats een glimlach, merk wat deze met je doet.
  7. Ga met nieuwe en frisse aandacht de dag weer in.

Wil je hierin geleid worden, gebruik dan deze geleide meditatie 3 minuten ademruimte. Een van de meeste gewaardeerde meditaties van mindfulness.

Om nog meer te verdiepen kun je ook deelnemen aan een stilte wandeling. Je krijgt dan langer de tijd om te stoppen met je dagelijkse bezigheden, te ontspannen en te kijken hoe het werkelijk met je gaat.

11 april heb je de mogelijkheid om mee te doen met een stilte wandeling, van 10-12 uur in Valkenswaard. Wil je mee lopen? Meld je dan nu aan.

Wil je nog een stap verder, en je echt verdiepen in contact maken met jezelf? Meld je dan aan voor de stilte retraite in het weekend van 23 april. Daar ga je op allerlei manieren contact maken met jezelf en ervaar je diep van binnen hoe het met je gaat.

Zou je liever nog meer leren en handvatten krijgen hoe je tot rust kan komen, uit je hoofd en in je lijf, of anders leren omgaan met de moeilijkheden in je leven? In mei starten de trainingen weer. Het zullen kleine groepjes zijn, dus meld je snel aan.

Ik wens je een heel fijn weekend toe. Neem jezelf voor om in de komende dagen, of zelfs misschien nu eens te stoppen met wat je aan het doen bent, te ontspannen en te kijken hoe het met je gaat.

Liefs Laila

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Waarmee kan ik je helpen?