De 8 weekse training is ontwikkeld om mindfulness en mildheid te blijven oefenen, vooral in contact met ongemak en pijn. Daarmee is de zelfcompassie training een belangrijke aanvulling op de mindfulness training.

Wat is compassie?

Compassie leert moeilijke en stressvolle ervaringen onder ogen te zien met de wens deze te verlichten, zodat je er makkelijker mee kunt omgaan. Zoals Jack Kornfield zei: ‘Het leven is hard. Hoe kunnen we iets anders dan vriendelijk zijn?’

Zelfcompassie is een menselijke kwaliteit die bij ieder in aanleg aanwezig is, maar die vaak door verschillende redenen weinig of niet tot bloei is gekomen. Het is voor de medewerker ondersteunend als het bedrijf ruimte geeft aan ontwikkeling van het zorg en kalmeringssysteem.

 

De zelfcompassie training is een ervaringsgerichte training. Er worden oefeningen aangeboden die gericht zijn op het doen groeien van acceptatie, zelfzicht, aangeven van grenzen en verbondenheid met jezelf en met anderen. Aan de hand van zelfonderzoek wordt aan eigen ervaring getoetst wat heilzaam is en wat niet.

Meditatieoefeningen, reflectieopdrachten en praktische oefeningen vormen de basis van de zelfcompassie training. Daarnaast komen er op een praktische manier theoretische aspecten aan bod en is er ruimte voor het bespreken van ervaringen.

Voor wie:

Medewerkers die bereidt zijn om stil te staan bij hun gevoelens, ook als ze moeilijk zijn.  Medewerkers die moeite hebben met acceptatie en / of het aangeven van grenzen. En voor medewerkers die meer uit zichzelf willen halen, of zichzelf willen bekrachtigen.

Deze training is bedoeld voor mensen die de mindfulness training afgerond hebben, ervaring hebben met meditatie of voor mensen die al innerlijk werk verzet hebben en op zoek zijn naar een verdieping. Lees hier meer over zelfcompassie.

Deze zelfcompassietraining is ook speciaal aan te bevelen voor coaches en teamleiders die als verdieping de zelfcompassietraining willen ervaren! Het is een groot cadeau aan jezelf. Je kunt meditaties, woorden en zinnen uit de zelfcompassietraining gebruiken in de begeleiding van je medewerkers.

Een training die je hart opent en verstevigt je eigen waarde.

Werkwijze:

Als eerste wordt samen met het bedrijf, bepaalt hoeveel trainingen en welke thema’s gegeven gaan worden. De zelfcompassie training bestaat uit 8 lessen. De thema’s kunnen altijd aangepast worden aan jouw bedrijf en wensen.

We bespreken ook waar de training plaats vindt en hoe de medewerkers zich aan kunnen melden.

Een training bestaat uit minimaal 4 en maximaal 12 deelnemers.

Meditatieoefeningen, milde lichaamsbewegingen, reflectieopdrachten en praktische oefeningen vormen de basis van de mindfulness training.

Naast de groepsbijeenkomsten vraagt de training een tijdsinvestering van ongeveer 45 minuten oefenen per dag. ( 1 meditatie en verschillende formele oefeningen die je door de week kan doen).

Positieve effecten op werknemers

  • Fysiek: meer energie, beter slapen, gezonder voelen.
  • Mentaal: 50% minder kans op burn-out, beter kunnen ontspannen, minder last hebben van stressvolle periodes of situaties, vriendelijkere houding, steviger zelfbeeld en bewuster reageren op (uitdagende) situaties.
  • Sociaal: Bewuster en beter aangaan van relaties, vriendelijkere afstemming, open en effectievere communicatie.
  • Bewustzijn: authentiek zijn, meer veerkrachtig ervaren en meer zelfvertrouwen.

 

Informatie

Naast Zelfcompassie voor bedrijven biedt MySerenity ook trainingen of trajecten op maat. Gericht op inzicht, persoonlijke ontwikkeling en op alle gebieden van gezondheid, om de medewerkers gezond en fit te houden. Heb je interesse maak dan geheel vrijblijvend een afspraak. Neem hiervoor contact op met Laila Visser.

× Waarmee kan ik je helpen?